Nypremiär

Svensk fotboll är värd en analyserande, välskriven och analyserande blogg, därför har jag bestämt mig för att göra "comeback" med mina alster. Precis som under föregående sejour kommer bloggen att innehålla olika teman och ämnen som alla på ett eller annat sätt berör svensk fotboll i allmänhet och allsvenskan i synnerhet. Dessutom kommer bloggen alltid att vara uppdaterad och rapportera om de senaste händelserna i vår kära serie. Bloggen kommer att uppdateras varje dag för att ständigt vara aktuell.

Exempel på ämnen och teman som kommer att redogöras för under den närmaste perioden vill jag nämna "Dr Jekyll och Mr Hyde", "Samanfattning 2010", "Inför säsongen 2011" samt "Suomi". Har ni förslag på ämnen ni tycker jag ska förkovra mig i, tveka då inte och hör av Er till mig på ett eller annat sätt.

Målet med bloggen är att via intressanta och välskrivna alster tillsammans med riktad marknadsföring skapa en av Sveriges största sportbloggar.

Nedan följer fyra bilder som fungerar alldeles utmärkt som rubriker till texterna som följer i inlägget:

                                     
     

***
Läser i ett par av dagens tidningar att GAIS ryktas vara intresserad av den finska skyttekungen Juho Mäkelä. Värvningar från den finska ligan har blivit vanligare och vanligare för svenska klubbar och det har varit minst sagt blandade resultat på de här spelarna. Det här är ett ämne jag kommer att återkomma till, men visst låter spelaren intressant och kanske kan han bli den ersättare till Wanderson som klubben i flera månader har letat efter. GAIS som för övrigt varit en av de klubbarna som varit mest aktivt i inledningen av silly season med "profilen" Mats Persson som klubbdirektör.

***
Intresse för den forna landslagsbacken Adam Johansson har riktats både från England och Italien. Adam höll en oerhört hög nivå innan han drabbades av en korsbandsskada. Den här säsongen har han blandat och gett en hel del, även om han stundtals visat upp ett härligt samarbete med Stefan Selakovic på högerkanten. Får IFK Göteborg bra betalt för spelaren, tycker jag att klubben har fog för en försäljning. På ytterbackspositionen har klubben sedan tidigare gott om alternativ. Namn som Dyrestam, Lund och Jonsson håller bra allsvensk klass.

***
Janne Andersson klar som manager för IFK Norrköping. Inte det "sexigaste" namnet, men klubben ville ha rutin och det har man fått så det räcker och blir över.

***
Per "Texas" Johansson lägger skorna på hyllan. Som spelare har han inte blomstrat marknaden de senaste åren, mycket skador och en bristande offensiv har gjort att utvecklingen inte har blivit som varken spelaren själv eller klubben har hoppats på. Jag kommer dock att sakna Texas knivskarpa och underhållande kröniker i den eminenta fotbollstidningen Offside, där han också lägger skorna på hyllan.

***
Marcus Astvald förlänger sitt kontrakt med Örebro SK och det är ett positivt besked för en förening vars rubriker sedan allsvenskan slutade mest varit negativa. Med spelare som antingen lämnet till konkurrenter eller spelare som vill lämna. Astvald är endast 20 år och jag tror att han nästa år får sitt definitiva genombrott. Han har en internationell speed och en irrationell spelstil som kommer att räcka till ett utlandskontrakt om något år.

***
Avslutningsvis, det här första inlägget, måste jag nämna att Jan Banan har väckt intresse från GAIS och det är naturligtvis fantastiskt på alla sätt och vis. Kommer Jan Tauer äntligen att få en arvtagare?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0