Freddie

Den spelskicklige mittfältare Gabriel Petrovic kopplas samman med nykomlingen IFK Norrköping. En mycket intressant spelare som har två fullgoda säsonger bakom sig i Allsvenskan. Ska bli intressant att följa den historien de närmaste dagarna. Vidare vill jag lansera två tänkbara förvärv till Norrköping. Med tanke på klubbens val av tränare, Janne Andersson, ser jag det som tänkbart att två tidigare Andersson adepter spelar på idrottsparken näta säsong. Jag tänker på mittfältaren Andreas Johansson som tillhör den tyska klubben Bochum. Johansson har sedan han lämnade Halmstad haft svårt att få fart på utlandskarriären. En nystart i Norrköping kanske? Peter Larsson var en av Allsvenskans absolut bästa och resoluta mittbackar under hans sista år i Halmstad. Mycket skador och tuff konkurrens har dock medfört en bänkplats i FCK och jag tror att Larsson spelar allsvensk fotboll nästa säsong. Norrköping är i behov av en mittback och Larsson vore ett drömförvärv för klubben

Dagens Hallandsposten presenterar ett antal namn som varit aktuella till tjänsten som tränare i föreningen. Tidningen nämner Fredrik Ljungberg, Stuart Baxter och Sven-Göran Eriksson som alternativ. Enligt tidningen var Baxter smickrad över erbjudandet, men ville avvakta bud från utlandet. Blir det till slut AIK för skotten? Mest aktuell, enligt tidningen, innan Pep skrev på verkar dock Pelle Olsson har varit. Han fick till och med ett kontraktserbjudande från klubben, som han dock valde att avböja.

Dulee Johnson fick precis som jag skrev igår lämna AIK och jag förstår styrelsens beslut som har tröttnat på allt med strul med liberianen. Läser i Aftonbladet att Laul anser att AIK borde ta sitt ansvar för spelaren och inte bara kasta ut honom från klubben. För det första meddelar AIK att Johnson själv inte vill spela kvar i klubben och för det andra så är det något AIK har gjort så är det att ge Johnson chanser. Någon gång tar tålamodet slut och när nu både sponsorer och fans håller med föreningen, så tycker jag det är helt riktigt. Tror dessutom att Johnson själv mår bra av att bryta upp sitt liv i Stockholm och starta om på ny kula någon annanstans.

Omar Jawo avvaktar att skriva på det kontraktsförslag som Gefle har erbjudit. Jag tycker att Jawo är en ytterst kompetent mittback och kan förstå att det finns intresse från större klubbar i Sverige eller eventuellt hos någon klubb i våra grannländer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0