08-fotboll

Dagens inlägg kommer att bli en hyllningsartikel till fotbollssajten svenskafans.com och deras sevärda TV-program. Programmen lotsas fram av de kompetenta och underfundiga programledarna David Fjäll och Christoffer Kviborg. Även om duon allt som oftast brister i objektivitet så leder de programmen på ett alldeles lysande och självklart sätt.

Jag kommer i det här inlägget att fokusera på programmet 08-fotboll, det program som jag följer med störst nöje och mest frekvent. I sin enkelhet är programmet briljant. Deltagarna sitter i en studio och pratar fotboll i 45 minuter, så enkelt med ändå så fruktansvärt bra. Har svårt att förstår hur TV-kanaler har undgått att snappa upp konceptet. Tror att det finns en stor målgrupp för programmet. Det som gör programmet speciellt är samspelet mellan deltagarna och den gemytliga stämning som finns i studion.

John Holmström är en ärlig och känslomässig person. Han lever med sitt lag i med- och motgång, personen besitter ett lugn som passar bra i rutan och kompletterar den övriga panelen på ett perfekt sätt. Wille Bäckström är något disträ och en person med attityd, på ett positivt vis. Han tar alltid sitt lags parti och har ett samspel med Kviborg som är rått men kärt. Jesper Hoffman är kunnig och påläst. AIK:aren lyckas analysera skeenden mest objektivt av panelens medlemmar och har blivit mer bekväm i sin roll ju fler avsnitt som han varit med i. Christoffer Kviborg leder programmet med ackuratess. Han är jävig, underfundig och besitter en bred kompetens inom fotbollsvärlden. Jag sitter alltid med ett leende på läpparna när jag tittar på programmet. Programmet blandar på ett underbart sätt ren underhållning med fotbollsnörderi, en blandning som tilltalar mig.

Keep up the good work!


Kommentarer
Postat av: D

håller med om varenda ord.

2010-12-15 @ 14:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0