Premiär

Efter att ha avverkat ett antal allsvenska matcher framför TV:n, ska ge jag idag se säsongens första drabbning live. Det är en sak att sitta framför TV:n eller datorn och följa en match, men en helt annan att se adepterna i verkligheten. Du får en helt annan helhetsbild än framför dumburken. Halmstad mot Trelleborg är matchen jag ska beskåda och Janne Andersson har aviserat ett antal förändringar efter förlusten borta mot AIK i premiären. Skyttekungen Anselmo och talangen Anel Raskaj kommer alla att inleda matchen på bänken. Trelleborg har ett antal spännande spelare som i sina bästa stunder är oerhört underhållande att beskåda från åskådarplats. Jag pratar om spelare som Fredrik Jensen, Magnus Andersson, Jonas Bjurström och Andreas Drugge.

***

Miljan Mutavdzic skadades allvarligt under gårdagens träning och kommer att missa resten av den här säsongen. Ett tungt bakslag för ett Malmö FF som behöver alla spelare friska för att kunna blanda sig i en guldstrid.

***

En konstgräsbatalj på Behrn Arena är enligt mitt tycke dagens mest spännande match på förhand. Guldfavoriten Elfsborg har av tradition svårt för kubanerna, Jag tror att boråsarna får svårt att få med sig alla tre poäng hem till Borås. ÖSK är, enligt mitt tycke, aningen överskattat på förhand. Det finns kvaliteter i laget, men också en hel del brister framförallt i försvaret om man jämför med övriga lag i serien.

***

Dagens Tips:

Halmstad-Trelleborg: 1

Örebro-Elfsborg X

Brommapojkarna-Häcken: X


Kommentarer
Postat av: Magnus

Dagens värdeodds hittar vi hos Bet365 som ger hela 2.75 ggr insatsen på Malmö FF hcp-spel (-1) hemma på nya arenan mot ÖIS. Enligt mig är inte ett tänkbart 2-0-resultat någon skräll och det skulle lika gärna kunna bli målkalas (som senast för ÖIS) med ett tidigt mål.



Garanterar dock inte segern då det fortfarande är väldigt tidigt på säsongen och hemmalaget säkert har duktigt med press på sig på nya arenan. Det jag vill säga är att oddset 2.75 på tvåmålsvinst (eller mer) för MFF är några tiondelar för högt och därför spelbart. Jag lirar till medelinsats. Lycka till ni som ryggar! :)

2009-04-13 @ 16:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0