Rickard Rickardsson

"Toppform" är dels ett TV-program på SVT, dels är det en benämning på min spelform. Igår prickade jag återigen in två matcher i superettan. Åtvidaberg och Häcken vann båda sina matcher och hängde på i toppstriden. Inför säsongen var jag relaitvt övertygad om att Häcken skulle springa genom segern relativt smärtfritt, på grund av att de utan tvekan har bäst spelarmaterial i serien. så har det som bekant inte blivit, men jag tror ändå att Häcken till slut klipper minst en kvalplats.

Dagens mest pinsamma måste vara Stefan Batan som gått och fått storhetsvansinne i Assysriska. Bara för att den forna talangen spelat några matcher från start i superettan verkar han nu vara övertygad om att det är dags att ta nästa kliv, ut i europa. Från att inte ha gjort något vetiigt på ett och en halv säsong till att spela från start i en handfull matcher i en lägre seire, verkar ha gjort Stefan oerhört gott, iallafall om man får tro honom själv.

Snart dags för något som känns som en ödesmatch, iallafall om man får tro pressen. Matchen mot Ungern är i och för sig viktig, men det är trots bara andra matchen av en himla massa som ska spelas innan den här kvalserien är avgjord. Dessutom tror och hoppas jag att Sverige tar gruvlig revansch på besvikelsen i Tirana.

Har ett ambivalent förhållningssätt till media och framföralllt kvällstidningarna. Jag förkastar vilka typer av nyheter de väljer att producera i sportsammanhang. Allt för mycket bygger på rykten och skvaller, som jag skulle kunna vara utan. Istället skulle jag vilja se mer analyser och djupgående reportage kring idrotten och olika specifika händelser och situationer inom idrotten. Poblemet är att man sitter här varje dag på nätet och läser sin exepressen och sin aftonbladet, så vem är jag att klaga?

Idag spelas endast en match i superettan, den mellan Väsby och Enköping. Ett derby mellan två lag som är i behov av poäng. Normalt sett är Väsby det starkare laget och bör vinna med minst två mål. Enköping har en oerhört misslyckad säsong bakom sig och jag tror inte att man är tillräckligt starka för att hota Väsby idag.

Dagens Youtube klipp kommer här:

http://www.youtube.com/watch?v=L7WOjp87l_I


Vad hände med Marko Kristal förresten?
    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0