Referat och iaktagelser av det allsvenska mötet mellan Hammarby-Kalmar

Det här inlägget innehåller ett initierat, heltäckande och aningen udda matchreferat kring matchen Hammarby mot Kalmar.

Kalmar vinner matchen helt rättvist, man har fullständig kontroll på matchen sett över 90 minuter. Jag är oerhört imponerad över hur laget åker helt respektlöst till en av årets svåraste bortamatcher och vinner utan några som helst problem. Vad som gör bedriften än mer imponerande är att laget saknar två av sina bästa spelare i Rasmus Elm och Henrik Rydström.  

Målskyttar blev två stycken som i år haft svårigheter att ta en plats i laget, nämilgen brassen Daniel Sobralense och Stefan Larsson. Vilket också visar att det finns en bredd i Kalmar som jag inte tycker det finns i övriga allsvenska lag.

Lolo Chanko drar på sig två fruktansvärt onödiga gula kort och så får inte en av lagets bästa och nyttigaste spelare agera.

Jimmie Augustsson värvades inför säsongen från Trelleborg och går från klarhet till klarhet, kommer bli väldigt nyttig under slutspurten av allsvenskan.

Charlie Davies gjorde återigen mål, men jag stör mig på amerikanens agerande på planen. Jag trodde att Daniel Mendes var den spelaren i allsvenskan som filmade helt klart mest, men jag hade fel. Det ska dock sägas att Davies är en mycket bra spelare och Hammarbys viktigaste kugge offensivt nu när Petter Andersson har försvunnit.  

Tony Gustafsson agerar dålig förlorare efter slutsignalen. Han tycker att sitt lag spelar minst lika bra som motståndarna, där är vi av helt olika åsikter.

Hammarbys  försvar tillhör inte ett av seriens bästa. Man bjuder på alldeles för mycket och mot lag som Kalmar blir man straffade för det.

Patrik Ingelsten fortsätter att vara landslagsmässig i sitt spel, snart kan inte Lagerbäck blunda för smålänningens framfart längre.

För övrigt saknade jag Sosseh på planen.

Matchens tre bästa:
1. Viktor Elm
2. Charlie Davies
3. Lasse Johansson. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0