Nu tar vi dom!

Jag behöver väl inte ens kommentera resultatet i superettan igår? Naturligtvis vann hemmalaget Väsby, precis som jag förutspådde. Dock trodde jag inte att matchen skulle avgöras i slutskedet av matchen, men rätt är rätt.

Idag står vi inför en utmaning och media har målat upp matchen som en ödesmatch. Klockslag 20.15 så smälelr det på Råsunda, Sverige tar emot ett svagt Ungern. Precis som i matchen mot Albaninen så kan vi förvänta oss en defensivt inställd motståndare. Koeman och hans mannar kommer vid 0-0 efter full tid att gå av planen med ett leende på läpparna. Det är således Sveriges uppgift att få fart på spelet och bevisa att vi är en betydligt bättre fotbollsnation än våra motståndare. Det som talar emot Sverige är oförmågan att föra spelet och själva dra upp tempot mot en svagare motståndare. Naturligtvis finns det fler saker som talar för Sverige än emot och jag tror på en 2-1 seger för hemmalaget.

Samuel Holmén får förtroendet från start enligt inför rapporterna istället för Oscar Wendt. Jag är lite tveksam till det draget, anledningen är Holméns senaste insats som kantspringare i en viktig match. Den gången stod Valencia för motståndet och Jouaqin hade lekstuga med den då i Elfsborg spelande Holmén. Som tur är finns inte spelare av den digneteten inte hos motståndarna den här gången. 

Dagens kilpp:

http://www.youtube.com/watch?v=kdVvR3huLJc

Aningen läskig mamma


Kommentarer
Postat av: Bolling

Fan Mange, din synske satan! :) Nu får du snart starta spelbolag å dela med dig av dina tips... hade kunnat bli rik på att spela Väsby å sen 2-1 på Sverige-Ungern!!! :)

2008-09-11 @ 12:27:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0