"Bloggserie"

Jag kommer under nästa vecka starta en "bloggserie" där jag kommer analysera och granska nio allsvenska klubbars spelarvärvningar (till föreningen) från säsongen 2004 till och med årets säsong. Jag kommer att analysera ett lag per dag med start måndagen den 22 september. Strategier och vilka typer av spelare man väljer att knyta till föreningen kommer att spekuleras kring. Uppdelningen kommer att ske kring värvningar från utlandet, allsvenskan, superettan, lägre divisioner, egna regionen samt egna leden, om spelaren är svensk eller utländsk kommer också att redovisas. Antalet, ålder och tidigare årets tabellposition kommer också vara  faktorer som kommer att tas i beaktning. Varje dag kommer jag redogöra för föreningens "Bästa", "Överraskning" och "Flopp" värvning under de här åren. Naturligtvis helt utifrån subjektiva grunder, alltså utifrån hur jag ser på fotboll. Bloggen kommer uppdateras kvällstid på grund av jobb under dagtid. Det preliminära schemat ser ut enligt följande:

AIK- Måndag 22 september
Djurgården- Onsdag 24 september
Elfsborg- Fredag 26 september
Göteborg- Söndag 28 september
Halmstad- Tisdag 30 september
Hammarby- Torsdag 2 oktober
Helsingborg- Lördag 4 oktober
Kalmar-  Måndag 6 oktober
Malmö- Onsdag 8 oktober

Avslutningsvis kommer jag göra någon form av utvärdering eller sammanställning kring alla lagen och försöka finna intressanta iaktaggelser eller annat som kan vara värt att notera.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0