Sammanställning nyckelspelare (Placering 16)

Ni som följt den här bloggen vet att jag under den senaste veckan rankat lagen utefter, enligt mitt tycke, bästa spelaren i diverse lagdelar under den här säsongen. Således har jag i kategorierna målvakt, vänsterback, högerback, mittback, vänstermittfältare, högermittfältare, central mittfältare och anfallare rankat spelare i de allsvenska lagen från 1 till 16. De här poängen som delats ut kommer att ligga till grund för den sammanställning jag nu kommer att genomföra och som jag kommer att jämföra med den slutgiltiga tabellen av allsvenskan. Jag kommer att redogöra för ett lag per dag och kommer att börja med det lag som fått ihop flest poäng och således, enligt mitt tycke, har svagast nyckelspelare på de här positionerna. En 16:e placering ger således 16 poäng. Det lägsta och således bästa antalet poäng ett lag kan få ihop sammanlagt är således 8 poäng.  


Jag ska statuera ett exempel så att det blir tydligt för alla läsare. Johan Wiland vann omröstningen som säsongens bästa målvakt, vilket ger en poäng till Elfsborg. Sist rankades Andreas Lindberg och GIF Sundsvall får således sexton poäng. Den här kategorin vann således Elfsborg.


Placering 16:

16 plats i Allsvenskan kom IFK Norrköping.

16 plats utefter bedömning av enskilda spelare blev Ljungskile SK.


Följande placeringar ligger till grund för klubbens position:

Målvakt: Colin Burns: 15:e plats

Högerback: Edwin Phiri: 16:e plats

Vänsterback: Robert Johansson: 15:e plats

Mittback: Etchu Tabe: 13:e plats

Högermittfältare: Martin Smedberg: 16:e plats

Vänstermittfältare: Aleksandar Kitic: 16:e plats

Central Mittfältare: Daryl Smylie: 12:e plats

Anfallare: Jörgen Wålemark: 16:e plats

  

Resultat: 15+16+15+13+16+16+12+16= 119 poäng


Analys:

Ljungskile har överlag fått låga placeringar i den här högst subjektiva undersökningen som jag har genomfört. Med tanke på föreningens spelarmaterial så tycker jag att föreningen borde ha kommit sist i Allsvenskan. Men Ljungskile har haft något som andra lag saknat. Det här funnits en uppoffrande mentalitet, ett En för alla, alla för en tänk som jag menar har gjort att spelarna presterat så bra som de har gjort. Det här tror jag till stor del är tränaren David Wilsons förtjänst, som lyckats bygga ett lag på individer som underordnat sig tränarens spelidé och tankar. Vidare har föreningen haft just en tydlig spelidé som man inte ruckat på en millimeter, vilket varit imponerande att se. Jag tycker det är tråkigt att Ljungskile SK lämnar Allsvenskan redan nästa säsong. Inte för hur de bedriver fotboll på planen, utan för att ett lag från en liten ort med små resurser kan ta sig till hela vägen till fotbollens finrum. Som dagens fotboll ser ut, där allt mer bygger och kan relateras till ekonomi behöver vi sådana här fotbollssagor alá Åshöjdens BK.


Det finns dock ett antal spelare som jag trots allt vill lyfta fram i Ljungskile och som jag tycker förtjänar ett extra plus i kanten. Daryl Smylie har stundtals varit lysande på mittfältet. Det ryktas redan om att den allsvenska vinnaren, Kalmar FF, är intresserade av nordirländaren. Jag skulle tycke det vore intressant att följa spelaren i ett mer spelande lag och jag menar att vi skulle få se Smylie utvecklas än mer i en sådan miljö och få se helt andra kvaliteter hos spelaren än vi gjort under 2008. Det är också Smylie som placerat sig bäst av Ljungskiles spelare i de rankingar jag genomfört. Mittbacken Etchu Tabe formades om från anfallare till mittback och har visat att det finns kapacitet hos spelaren på den positionen. David Leinar är en annan spelare som jag menar imponerat med ett fantastiskt huvudspel och han har också styrt backlinjen på ett imponerande sätt. I den första kvalmatchen mot Brommapojkarna gjorde målvakten Colin Burns sitt livs match och visade upp en pondus i sitt spel som jag är oerhört imponerad av. Avslutningsvis måste jag naturligtvis nämna Jörgen Wålemark. Mr Ljungskile har tappat den lilla snabbhet har en gång hade, men han är fortfarande en oerhört bra bollmottagare och oerhört svår för motståndarna att få grepp om.   


Imorgon kommer jag att redogöra för placering 15.         


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej!

Vilken trevlig blogg du har :)!



Skulle du kunna hjälpa mig med en sak? Det skulle vara SÅ snällt, nämligen att du blir medlem på dessa två sidor (det är gratis såklart!)



http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=107234



och



http://www.gratisgen.se/ref/98072



Det skulle vara en STOR tjänst! Jag kan länka till din blogg om du blir medlem på de två sidorna :). Är du aktiv på sidorna så kan du bland annat välja att få ett presentkort på H&M, GinaTricot, MQ eller varför inte få ett Nintendo DS eller playstation helt gratis hemskickat? Man kan ju alltid ge bort sakerna i julklapp :).



Tack på förhand.

2008-11-18 @ 07:02:28
URL: http://sannawiberg.blogg.se/
Postat av: Lars LSK

Jätte kul LSK läsning

Saklig o bra

2008-11-18 @ 09:48:21
Postat av: mange

Lars LSK//

Mycket roligt att höra!

2008-11-18 @ 10:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0