Johnny Rödlund

Den eviga talangen drog sig tillbaka från elitfotbollen efter en sejour i Enköpings SK, säsongen 2003. Rödlund var en högst kompetent mittfältare som tyvärr aldrig nådde de nivåer som han förutspåddes. Merirmässigt har han dock en framgångsrik karriär bakom sig. Han vann SM-guld med IFK Norrköping 1989 och svenska cupen med samma förening 1991. Han har ett U-21 silver i bagaget samt att han deltog vid olympiaden i Barcelona 1992. Han har vidare varit proffs i Belgien, England, Tyskland, Portugal och Kina, vilket inte många andra svenska spelare kan stoltsera med. Dessutom har jag spelat i ett innebandylag döpt efter spelaren, Rödlunds redlösa gjorde succé i Campusserien i Norrköping.

Se också...
http://www.youtube.com/watch?v=zEOdwevH78c    
http://www.youtube.com/watch?v=y2C87ebra5A

   

Kommentarer
Postat av: Urban

Det andra klippet var väl fruktansvärt ointressant?

2008-11-28 @ 09:52:09
Postat av: Gustav

Haha, Rödlunds redlösa! Vilken succé det va. När vi vann natt-cupen måste vara min innebandykarriärs största ögonblick ;) (jag menar, jag avgjorde ju med 5 sekunder kvar att spela av finalen)

2008-11-28 @ 19:14:18
Postat av: Magnus Ahlkvist

Rödlund försvann från ESK under 2004, mitt i säsongen, efter att oduglingen H*s E***son bänkat honom trots att han troligen var Superettans bästa spelare. Då gick han till Skiljebo SK, där han fortsatte även året efter (dvs 2005) och spelade när ESK krossade Skiljebo.

2008-12-10 @ 18:44:50
URL: http://magnusahlkvist.bloggvanstern.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0