Årets Lag 9-12

Jag kommer under den här rubriken att ta ut ett årets lag baserat på de lagen som placerat sig från tolfte till nionde plats under Sammanställning nyckelspelare. De lagen som såldes kommer ingå i den här genomgången är Trelleborgs FF, Hammarby IF, Djurgårdens IF och GAIS. Jag har valt en klassisk 4-4-2 uppställning och efter varje spelare kommer en motivering att ges.


Målvakt:

Dime Jankulovski, GAIS

Kommentar: En mycket duktig linjemålvakt.


Backlinje:


David Johansson, Hammarby IF

Kommentar: Trygg och offensiv högerback.



Rasmus Bengtsson, Trelleborgs FF

Kommentar: Ett av årets största utropstecken alla kategorier i Allsvenskan.



Bobbie Friberg Da Cruz, GAIS

Kommentar: Snabbt anpassat sig till mittbacksspelet och har goda chanser att utvecklas vidare i en ny miljö.



Jan Tauer, Djurgårdens IF

Kommentar: Väcker känslor, vilket bland annat märks på kommentarerna i den här bloggen. Enligt mig en underskattad offensiv vänsterback.


Mittfältet:


Levon Pachajyan, GAIS

Kommentar: En fantastisk debutsäsong i Allsvenskan. Visat upp en enastående speed på högerkanten.



Louay Chanko, Hammarby IF

Kommentar: En av seriens bästa spelare under många säsonger. Landslagsmässig i sitt spel.



Daniel Sjölund, Djurgårdens IF

Kommentar: Har haft en jobbig säsong, men är en klasspelare och en attraktion när han väl är frisk.



Erik Sundin, Trelleborgs FF

Kommentar: Fått sitt definitiva genombrott den här säsongen. Snabbheten är Sundins starkaste vapen.


Anfallare: 


Charlie Davies, Hammarby IF

Kommentar: Fick sin upprättelse 2008 och har varit livsviktig för Hammarbys anfallsspel.



Wanderson Do Carmo, GAIS

Kommentar: Lysande under hela 2008. Avslutare och spelfördelare i en och samma person.  


Imorgon kommer jag att redogöra för placering nummer 8.       


Kommentarer
Postat av: PoLo_ByXa

Du borde haft Emil Johansson som vänsterback och Petter Andersson istället för Daniel Sjölund.

2008-11-27 @ 13:44:08
Postat av: mange

Petter Andersson är inte med för att han lämnade under säsongen. Emil Johansson tycker jag inte har varit lika bra som under 2007.

2008-11-27 @ 13:56:29
Postat av: Niklas

David Johansson borde inte finnas med. kan man inte slå en passning på 3 meter, eller ett inlägg. så ska man inte vara med på listan.

offensiv håller jag med om att han är, men till vilken nytta när han inte kan slå inlägg?

trygg håller jag inte med om. annars en bra lista!

Tauer är dock ett utropstecken!

2008-11-27 @ 18:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0