Årets elva

Utefter den rankning jag gjort under några dagar har jag nu tagit ut Årets Elva säsongen 2008. Det finns någon enstaka spelare som inte vunnit sin kategori men som ändå finns med i startelvan. Det här beroende på att spelaren är mångsidig och varit bättre än övriga spelare på den positionen.

Målvakt:

Johan Wiland, IF Elfsborg

Backlinje:

Cristoffer Andersson, Helsingborgs IF


Teddy Lucic, IF Elfsborg


Mattias Bjärsmyr, IFK Göteborg


Emin Nouri, Kalmar FF

Mittfältet:

Niclas Alexandersson, IFK Göteborg


Anders Svensson, IF Elfsborg


Viktor Elm, Kalmar FF


Rasmus Elm, Kalmar FF

Anfallare:
 
Henrik Larsson, Helsingborgs IF


Patrik Ingelsten, Kalmar FF

Summering:
Kalmar FF har fått med fyra spelare i laget, IF Elfsborg tre stycken, IFK Göteborg två stycken och Helsingborgs IF också två spelare. Unmder morgondagen kommer jag fortsätta att gräva ner mig i den här statistiken.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför detta vurmande för Bjärsmyr? Ragnar Sigurdsson är klasser bättre, så även i år =)

Annars en intressant elva (trots alla elfsborgare)

2008-11-17 @ 07:03:44
Postat av: mange

Jag tycker personligen att Bjärsmyr varit aningen bättre än Sigurdsson i år, men det är med en hårsmån. Att det är många Kalmar och Elfsborgsspelare är ganska naturligt med tanke på hur serien slutade.

2008-11-17 @ 07:11:47
Postat av: David

Bra elva. det laget skulle inte vara roligt att möta :)

2008-11-17 @ 07:53:10
Postat av: MP

Sigurdsson hade problem med en axel under stora delar av säsongen och detta påverkade hans spel. Han är bättre än Bjärsmyr och jag tycker att han visat det under hösten. Bra elva i övrigt, vissa känns spelare känns förstås mer givna än andra.

2008-11-17 @ 16:52:10
Postat av: Danne

Saknar bänken

2008-11-18 @ 07:54:35
Postat av: Michael Lundberg

Som Alvbåge-Fan måste jag kommentera Johan Wiland. Det skulle vara intressant att se honom stått i IFK Norrköping gågna säsongen. Hur bra är han EGENTLIGEN? Jag tycker det är svårbedömt utifrån det försvar han har haft framför sig. Jag har inte uner hela säsongen sett Johan Wiland göra en "Jättematch"

2008-11-22 @ 22:27:26
Postat av: Figge

Fattar inte varför alla är så kåta på att ta med Wiland på alla förbannade listor.



Christensen i BläVitt är tamefan årets målis. Sorry Alvbåge men så är fallet.

2008-11-26 @ 04:13:12
Postat av: Henke

Till Michael Lundberg.

Du det är inte backarna som gör en målis bra .

Det är målisen som gör backarna bra.

2008-11-26 @ 19:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0