Seriöst TV-program om idrott

Jag tycker att det idag saknas ett seriöst program där initierade och kunniga personer inom idrotten sitter och pratar, reflekterar, diskuterar kring olika aktuella idrottshändelser. Varför vet jag inte men de program som idag görs om idrott har i stort sett alltid något humoristiskt drag, exempelvis "Sportklubben" "Time-out" eller "FAN-TV" Sportklubben är för övrigt bland det värsta program jag någonsin skådat i svensk television, okunniga gäster som enbart är utvalda för att de anses bra på att provocera. Vilket också förklarar de förkastligt låga publiksiffrorna för programmet.

Jag antar att programcheferna inte tror eller tycker att det finns en tillräckligt stor marknad eller målgrupp för den typen av program som jag förordar. De närmaste man kommer den typen av program som jag proklamerar för är "Engstrand 45 " och "Ekwall vs. Lundh". Tommy Engstrands program är dock ett intervjuprogram med diverse sportprofiler, men jag uppskattar tonen i programmet. Ekwalls program handlar enbart om fotboll, jag vill se en bredare satsning på flera sporter.

Jag ser framför mig Lasse Granqvist eller Ingvar Oldsberg som programledare. Gäster tycker jag ska variera från gång till gång och anpassas efter ämnen som tas upp. Men självklart ska Magnus Palmqvist och Pontus Pfeiffer vara två återkommande inslag i programmet. Andra intressanta gäster, dock inte av samma dignetet, skulle kunna vara Chris Härenstam, Tommy Engstrand, Jennifer Wengerup, Marcus Birro etcetera. Är det någon TV-chef som läser det här och nappar på idén så är det bara att höra av sig.      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0