Lidas

Helt utan anledning ska jag under den fotbollsfeber som landet drabbats av, bryta av med lite svalkande ishockey. Peter Forsberg, Mats Sundin och Börje Salming där har vi tre svenska superstjärnor som alla är folkkära, lysande hockeyspelare och som får rikligt med beröm i olika typer av media. Jag skulle dock vilja kasta ljus över den meritmässigt bästa hockeyspelaren Sverige fått fram, nämligen Niklas Lidström.

                                                      

Precis som Annika Sörenstam är Niklas inget charmtroll eller särskilt spektakulär, så jag har full förståelse för att Niklas inte omtalas i samma utsträckning som exempelvis Peter Forsberg. Meritmässigt så är dock rapporteringen av våra superstjärnor aningen skev. Niklas Lidström har vunnit OS, VM och Stanley Cup. Stanley Cup har han till och med vunnit fyra gånger. Han är den enda europeiska lagkaptenen som fått lyfta Stanley Cup bucklan. Vidare har han blivit utsedd till världens bästa back vid sex tillfällen. Niklas meritlista talar för sig själv och han kommer när karriären avslutas att rankas som en av de allra bästa backarna i ishockeyns historia. Niklas Lidström är en av Sveriges absolut största idrottare alla kategorier, om man tar i beaktning meriter och storlek på idrott.           

Kommentarer
Postat av: Webbradio

Godmorgon bloggare! :) Jag tänkte tipsa dig om vår webbradio som är igång nu på http://www.tjenare.se - just nu spelar vi en morgonmix för alla morgonpigga!

2008-06-18 @ 06:37:15
URL: http://www.tjenare.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0