Drömelvan

Komikern Robert Gustafsson utbrast en gång som Sten Broman: "Dragspelet detta djävulens instrument" under någon säsong av "Allsång på Skansen". Jag skulle vilja samma sak om drömelvan. Det här är en tävling Aftonbladet anordnar som inrättas varje gång det är ett stort mästerskap i fotboll och varje allsvensk säsong. Det här är inlägget tror jag förbryllar en del, då jag brukar vara den som organiserar och försöker få med folk i min bekantskapskrets till tävlingen. Jag har dock kommit till insikt under den här EM-turneringen. Drömelvan hade mycket väl kunnat förstöra mitt fotbollsintresse.


Som deltagare i drömelvan blir du oerhört engagerad och det är roligt att ta ut ett lag med spelare som du tror kommer att lyckas i mästerskapet. Dock uppkommer problemet för mig när jag ska titta på en match exempelvis mellan Tyskland och Portugal, två lag som jag normalt sett inte hejar på. Exempelvis kan det vara så att jag till just den här omgången valt att ha med den tyska målsprutan Miroslav Klose i mitt drömelvalag. Problemet blir att jag inte kan sitta och njuta av matchen eller analysera matchen i mitt huvud, som jag gjorde innan den här tävlingen startade. I mitt huvud finns endast Miroslav Klose och det enda jag hoppas är att han ska få bollen och göra mål.


 Det här hände mig i matchen mellan Portugal och Tyskland. En match som jag normalt sett hade njutit varenda sekund av att titta på och spana in olika kombinationer och taktiska drag som lagen har mot varandra. Istället var det enda jag hoppades på att vissa spelare i Portugal skulle få bollen och göra något magiskt. Efter den här matchen har jag dragit mig ut drömelvan och kommer inte att deltaga i tävlingen igen. Efter mitt uttåg från turneringen har nämligen EM betydligt roligare och intressantare och jag kan följa EM på mitt eget speciella vis igen.   


Kommentarer
Postat av: Mikael Skoog

Så sant så sant Mange! Har exakt samma problem. Hoppas att Spanien ska ta hem guldet MEN vill att de tyskar jag har i mitt lag gärna gör några mål under matchen. Man sitter mest och funderar varför just in Drömelvan spelare aldrig blir inbytt.

Det är en bra idé att bojkotta Aftonbladets Drömelvor, jag hänger på...

2008-06-29 @ 07:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0