Carl-Johan Bergman

Har under de senare åren allt mer fastnat för idrotten skidskytte. Det finns ingen sport som är mer lämpad för TV-format. Sporten innehåller så många olika moment, som kräver olika färdigheter, vilket är en stor del av charmen. Det här kommer jag säkerligen återkomma till i senare inlägg. En av våra största stjärnor inom sporten är Carl-Johan Bergman. En kompetent skidskytt, som under tidigare säsonger abonnerade på en topp 20 placering i världscuptävlingar. Förra året hände dock något och svensken fick det inte alls att stämma och hamnade betydligt längre ner i resultatlistorna än tidigare år. Framförallt var det de liggande skyttet som satte käppar i hjulet för den blonderade norrlänningen. Bergman hade alldeles för låg träffprocent i den disciplinen. Efter säsongen läste jag en intervju med Bergman, där han förklarade det dåliga skyttet med att han slutat använda linser under tävlingar. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta, men det gav ju i alla fall en bra förklaring till att karln inte lyckades träffa skotten. Ser du inte var du ska skjuta, är det svårt att träffa. Bergman har dock kommit på lösningen och kommer nu att genomgå en ögonoperation, så att han slipper använda linser samtidigt som han ser prickarna. Tycker det låter som en bra idé, konstigt att ingen, varken Carl-Johan eller någon i teamet kunnat komma på den lösningen tidigare och så länge använt de där fördömda linserna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0