Känn ingen sorg för mig Göteborg

Håkan Hellström gjorde igår ett stopp i Halmstad och jag var naturligtvis på plats. Hellström är inte världens bästa sångare, men det finns ändå något hos honom som gör att han är en av de populäraste artisterna i det här landet. Jag tror att mycket handlar om den inlevelse, engagemang, känsla och kärlek till musiken som Håkan visar upp, samt de fantastiska och fanatiska fans som artisten har, vilket gör att inramningen på konserterna blir helt underbara. Har ni inte sett Hellström live så är det på tiden, det är en upplevelse. Samma förklaring som jag angav till Hellströms popularitet skulle man kunna applicera på fotbollsallsvenskan. Det spelas långifrån den bästa fotbollen i världen och allsvenskan kan heler inte ståta med några stjärnspelare. Men det finns precis som i fallet Håkan ett engagemang och en kärlek till fotbollen både från spelare, ledare och supportrar som gör att allsvenskan blir en liga som man älskar. 

Min profetia besannades, Santin såldes igår bara någon timma efter mitt inlägg. FC Köpenhamn blir spelarens nästa klubbadress. Jag kan tycka att Santin kunde ha siktat högre när det gäller liga och lag, men money talks som det heter och det har verkligen Köpenhamn. Frågan är inte om det här kommer påverka Kamar, utan i vilken omfattning? Laget blir av med sin bästa spelare och en spelartyp som det inte finns många av i allsvenskan. Är det kanske dags för Dauda att kliva fram?

Dulee Johnson lämnar också spel i allsvenskan för spel i Maccabi Tel Aviv. Tycker som i fallet Santin att Dulee kunde satsat lite högre sportsligt. Försöljningen kommer bli ett oerhört avbräck för solnaklubben och jag tror att föreningen letar med lys och lykta efter en ersättare, Pontus Farnerud låter som ett bra namn för den anrika klubben. Genom försäljningen av Johnson och Stephenson fick man också fram kapital för att kunna göra en sådan omfattande affär. Bli inte förvånade om affären blir klar i nästa vecka!      
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0