Somewhere

Två skadedrabbade lag möts ikväll på idrottsparken i Norrköping. Med tanke på hur säsongen hittils sett ut, talar naturligtvis det mesta för att Elfsborg tar en komfortabel seger. Jag gissar dock att Norrköping klarar en poäng, varför inte 2-2?

Igår hände en hel del gällande spelarövergångar i allsvenskan. En hel del lag valde att förstärka sina trupper dagarna innan transferförnstret stänger. Jag tycker det ska bli mycket intressant att se vad Kristoffer Näfver kan göra i Djugården, en oerhörd talangfull spelare med en fantastisk speed. Tyvärr har han stagnerat lite i utvecklingen, nytändning i Djurgården?

Linus Thörnblad imponerade med årsbästa igår, får Lundasonen det att stämma är en medalj ingen omöjlighet i Peking. Tyvärr har Linus visat sviktande psyke vid tidigare mästerkap, hoppas att det blir en vändning i augusti. 

Hanna Ljungbergs medverkan i OS är högst osäker. Det skadeförföljda målspottaren är ovärdelig för Sverige och en viktig kugge om Sverige ska ta medalj. Dessutom lider Lotta Schelin av sjukdom, förberedelserna har inte gått Sveriges väg.     

En oerhört viktig match för svensk fotboll idag, när Champions League går in i andra kvalomgången. Basel är naturligtvis favoriter, men IFK har ett oerhört starkt förvar och jag tror faktiskt att göteborgarna skräller idag. Jag säger bara Robin Söder!

Allbäckdebut i superettan ikväll, luktar succé lång väg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0