Reflektioner

Dagens snöboll i skrevet goes to Sepp Blatter. Den korrumperade och inkompetenta FIFA-presidenten Sepp Blatter har ytterligare en gång hamnat i blickfånget. Hans definition om vad som menas med slaveri måste gå till historien. Blatter satt i en intervju och gav sina sympatier till en spelare som tjänar över 100 miljoner per år under fem säsonger. Blatter menar att det här är "modern slaveri" och han pratade engagerat om hur synd det är om spelare som blir utnyttjade av klubbar att skriva på långa kontrakt med dem. Inte ett ord nämnde han om de stackars barn som måste arbeta för slavlöner och utnyttjas av multinationella skoföretag som för övrigt gör de här "moderna tidens slavar" till miljonärer. Egentligen behöver det här inte kommenteras, för jag hoppas alla förstår hur ofattbart korkat uttalandet är. Det som är mest skrämmande är att det är en av idrottsvärldens mäktigaste personer som har den här åsikten.


Tour de France har dragit igång igen. För några år sedan satt jag som klistrad framför TV:n och lyssnade på den charmante Robert Vacchi. Duellerna mellan Jan Ulrich och Lance Armstrong var fantastiska och bland det häftigaste jag sett i idrotts väg. Som alla andra har jag dock helt tappat tilltron till sporten och dess utövare och skulle idag aldrig sätta mig och kolla på en etapp.


Kvällstidningarna slår idag upp att Jesper Blomqvist borde bli aktuell för landslaget, tjenare! Killen lyckades ju inte ens i landslaget när han stod på toppen av sin karriär.


Robin Söderling har kapacitet att vara topp tio i världen, dock är han för ojämn för tillfället. Vilket tyvärr inte gör det möjligt med en så hög rankingplacering.


Skadehelvetet för friidrottarna fortsätter och det ser oerhört mörkt ur inför OS. Unnar verkligen Christian Olsson ett till OS-guld, verkar vara fruktansvärt ödmjuk och professionell.       


Kommentarer
Postat av: EvlajnDesign

är du sugen på en ny bloggdesign? Kika gärna in på min blogg :)

2008-07-11 @ 15:37:02
URL: http://evlajndesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0