Nya tag

Efter en helg långifrån mottot: "Spola kröken" är det nu dags att ta nya tag. Har under några dagar varit dålig på att uppdatera bloggen, kommer bli bättring med det framöver.


Precis hemkommen bänkade jag mig igår framför TV:n för att se Örebro mot Hammarby. Att Hammarby kommer sakna Paulinho och Charlie Davies är inget som ens behöver kommenteras, antar att Hammarbyledningen med Tony Gustavsson kommer hålla alla tummar i världen för att USA gör en snabb sorti ur turneringen i Peking. Sosseh startade på bänken i grådagens match, mycket märkligt beslut om du frågar mig. Dock kan man förstå att TränarTony vill spela med sin favorit från Degeforstiden Emil Johansson. Emil är en bra back med en känslig vänsterfot, men Sosseh har något internationellt över sig som borde uppmärksammas och satsas på i större utsträckning. Jag har skrivit det innan, får han förtoende och mjögheten att spela vänsterback kontinuerligt kommer han vara Sveriges nästa landslagsback på den positionen, 

Roger Federer och Björn Borg mot Rafael Nadal och John McEnroe kan snart vara verklighet, Den matchen har något idrottshistoriskt över sig och jag hoppas att jag har möjlighet att bevittna matchen. Hur mycket jippo det än är över matchen, så är det något speciellt för alla som är intresserade av tennis.

Dokumentären "Vägen till OS" gick igår på SVT. Ett mycket sevärt program där man fick följa athleterna på ett annat sätt än man är vad vid, nämligen i deras vardag. Dokumentären var mycket välgjord och idrottarna bjöd på sig själva, ser redan fram mot del två nästa vecka. 

Johan Wiland till Köpenhamn, allsvenskan blir bara sämre och utarmas mer och mer för varje dag som går. Till slut kommer det här naturligtvis gå ut över intresset i landet och jag hoppas att någon form av beslut kring skatter eller liknande snart tas. Det intressanta är att det enda laget som förstärkt laget under uppehållet, nämligen Djurgården är det laget som för tillfället beskrivs som det stora krislaget  i serien.   

Imorgon håller hela Sverige tummarna för blåvitt när man tar emot Basel på Nya Ullevi. Matchen visas som tur är på TV 6 och jag hoppas för svensk fotboll att laget från Göteborg tar sig vidare till nästa kvalomgång. 

Det svenska friidrottsundret ligger i dvala 2008, lite tråkigt och taskig tajming med tanke på att det är OS år. Den enda friidrottaren som har en rimlig chans på medalj är Stefan Holm. Om någon av de övriga tar en medalj ser jag det som en bragd.

Malmö FF har något spännande på gång, många unga och talangfulla spelare. Dock tycker jag att laget saknar ordentlig spetskompetens för att tillhöra toppen 2008. Malmö och långsiktighet är två ord som kanske äntligen börjar hitta varandra. 

Mitt favorilag IF Elfsborg slog laget jag regelbundet besökte under fyra år, utan tillstymmelse till problem. Imorn är det dags igen.

Vill ni ha lite underhållande läsning, köp senaste numret av S och läs artikeln om Patrik Sjöberg.

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0