Helg, Simon Helgh?

Farsen om "Modernt slaveri" rullar vidare. Nu har snillet Christiano Ronaldo uttalat sig och menar att presidenten har helt rätt. Myten om att idrottare inte har alla hästar i stallet kanske inte är så fel ändå?


Dagens sport innefattar följande. Först ska jag förbättra min egen hälsa med ett besök på gymmet. I eftermiddag blir det att följa det klassiska hatmötet mellan rivalerna Djurgården och Göteborg. Tror nog det kan bli en väldigt tillknäppt match, bägge lagen är i stort behov av poäng.


Imorgon är det final i Swedish Open, känner ni hur hjärtat börjar slå snabbare? Hehe


Bosse Pettersson har fått sparken från Enköping, det blir en viss skadeglädje när en besserwisser misslyckas.


Isinbajeva måste vara en av de största idrottarna någonsin. Att vara så totalt överlägsen i en sport i så många år är det inte många idrottare som kan skylta med. Det känns som hon slår världsrekord när hon vill.


Gymnasten Wagners deltagande i OS har jag redan tagit ställning till, tycker SOK har hanterat den här historien på ett katastrofalt sätt. I det stora hela är jag dock extremt skeptisk till bedömningssporter och att de ska vara med i OS. Jag tycker att det bör finnas givna regler och bestämmelser vad som ska avgöra en final, inte som i fallet konståkning gymnastik, simhopp och dylikt där det handlar om tycke och smak från domarna. Ungefär som att man skulle låta melodiefestivalen göra entré på den olympiska scenen.  


Anna Kournikova, denna superstjärna tycker jag har fått oförtjänt dåligt rykte för sin tenniskarriär. Hon har ändå gått till semifinal i Wimbledon och kvartsfinal i Australian Open. Tänk också vilken betydelse hon har haft för att intresset för damtennis har ökat som det gjort? Jämför man Kournikovas karriär med en viss Robin Söderling, så ligger Söderling rejält i lä.


Kommentarer
Postat av: Maria

http://mariapettersson.blogg.se/2008/july/tavling-vinn-mini-goodiebag.html#comment



Tävla om en goodiebag värde c.a. 3000:-



(Jag har även massa andra tävlingar på bloggen med grymt lätta regler!!) Missa in det! ;)

Ha en fin lördag!

2008-07-12 @ 10:11:43
URL: http://mariapettersson.blogg.se/
Postat av: Maria

http://mariapettersson.blogg.se/2008/july/tavling-vinn-mini-goodiebag.html#comment



Tävla om en goodiebag värde c.a. 3000:-



(Jag har även massa andra tävlingar på bloggen med grymt lätta regler!!) Missa in det! ;)

Ha en fin lördag!

2008-07-12 @ 10:18:34
URL: http://mariapettersson.blogg.se/
Postat av: jennifer

hoppas du får en trevlig helg nu då!

2008-07-12 @ 10:21:02
URL: http://jennifermolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0