Junior

Läste precis en artikel i Expressen som jag bara var tvungen att kommentera.

http://www.fotbollsexpressen.se/Allsvenskan/1.1397045/vill-atervanda-till-mff-men-ar-inte-valkomna

Artikelns budskap är att de förra MFF spelarna Joseph Elanga och Junior är intresserade av att återvända till Malmö FF. Det är dock inte därför jag vill kommentera den här artikeln. Utan det är artikelförfattaren Rune Smiths sätt att uttrycka sig i texten, som får mig att vilja belysa den här nyheten. Han skriver nämligen följande, citat: "Junior har inte alls spelat så mycket som han borde i FC Köpenhamn.". Något säger mig att journalist Rune Smith blev oerhört förtjust i Junior under spelarens sejour i Malmö FF.

Vidare skriver Smith i artikeln: "Junior kom till MFF sommaren 2006, gjorde succé direkt i par med lika nye anfallskompisen Jonatan Johansson." Vilket i och för sig är sant, men journalisten väljer också att inte publicera information om spelarens sista halvår i klubben och den turbulens som då rådde. Artikeln innehåller endast lovord om den kontroversiella brassen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0