Drömelva?

Har tagit ut en spelare från varje allsvenskt lag som placerade sig från första- till elfte plats i bloggserien Sammanställning nyckelspelare. Jag bestämde mig tidigt för en 4-4-2 formation och det här blev laget jag tagit fram. 

                                                     Magnus Bahne, Halmstad BK

                                  
                                 Per Karlsson, AIK,  Ragnar Sigurdsson, IFK Göteborg


Ulrich Vinzents, Malmö FF
                                                   Jan Tauer, Djurgårdens IF


                                   Louay Chanko, Hammarby IF, Viktor Elm, Kalmar FF


Levon Pachajyan, GAIS
                                                        Emir Bajrami, IF Elfsborg


                                   Kim Olsen, Örebro SK, 
Henrik Larsson, Helsingborgs IF


Det skulle vara intressant att få veta hur ni läsare tror att ett sådant här lag skulle placera sig i Allsvenskan?
 
Själv tror jag att en topp tre placering är fullt realistiskt.

Imorgon börjar för övrigt en helt ny bloggserie där jag kommer att analysera publikfrågan ur ett historiskt, nutida och framtida perspektiv, med respektive lag i fokus.     


Kommentarer
Postat av: Örebroare

JAN tAUREr? sluta!



bahne...nej Wiland du är ju elfsborgare

2008-12-07 @ 10:38:18
Postat av: Örebroare

JAN tAUREr? sluta!



bahne...nej Wiland du är ju elfsborgare

2008-12-07 @ 10:38:38
Postat av: mange

Tauer är verkligen en spelare som väcker känslor bland svenska fotbollsfans, det är tydligt. Jag tycker dock att han är bra allsvensk ytterback som jag tidigare skrivit.



Bahne är målvakt för att jag tycker att han är en av de spelarna som imponerat mest i HBK under säsonger. Eftersom jag bara tog med en spelare från varje lag så blev det så här. Wiland har gjort en bra säsong liksom Christensen.

2008-12-07 @ 11:23:10
URL: http://carecamange.blogg.se/
Postat av: Göteborgare

Helt okej lag, även om jag inte ser Tauers storhet. Han borde väl egentligen inte vara med tanke på att Djurgården kom tolva och Trelleborg som kom tia inte har någon i elvan?

2008-12-07 @ 14:25:44
Postat av: mange

Göteborgare//

Helt rätt, där gjorde jag en miss när jag tog ut laget.

2008-12-07 @ 14:28:05
Postat av: Glenn

De fem försvarande spelarna måste ju vara lagets svaghet. Varken Tauer eller Karlsson håller för ett topplag -.-

2008-12-08 @ 11:29:01
Postat av: skoskavf

Det laget skulle nog kunnat prestera rätt bra, med rätt avbytare. Lägg gärna till det. Skulle vara intressant att se





M.V.H



Skoskavf

2008-12-08 @ 12:23:50
Postat av: Pierre ( GAIS )

Visst Levon är bra men för ojämn Wanderson däremot hade ja velat se och Bobbie allsvenskans bästa mittback 08

2008-12-08 @ 15:25:05
Postat av: Anonym

En kedja är inte starkare än sin svagaste länk. Som motståndarlag är det bara att lägga allt tryck på högerkanten, där det kommer vara autobahn mot försvarsinvalide Tauer.

2008-12-08 @ 20:50:36
Postat av: mange

Drömelvan bygger på de lag som placerat sig på placering 1-11 i sammanställning nyckelspelare bloggserien.

2008-12-09 @ 20:25:35
Postat av: Toby i exil

Bra och välbalanserat lag, tror nog också det skulle kunna sluta topp 3. Håller väl med om att du valt rätt spelare från de olika lagen. Undantag kanske för att byta Örebro och Halmstad, alltså att kasta in Alvbåge och Anselmo?

2008-12-09 @ 21:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0