Va trött man blir...

Igår såg man ännu en gång fram emot ett sprakande derby mellan två ärkerivaler. AIK inledde matchen klart bäst, härförare var den majestätiska Ivan Obolo. Som på känt Henrik Larsson manér skarvade bollar på ett tillslag till sina lagkamrater. Helt rättvist tog solnaiterna ledningen genom den nyss nämnda argentinaren efter en härlig framspelning av Markus Jonsson. I andra halvlek spelade Hammarby upp sig, främst var det högerbreddaren Erkan Zengin som imponerade, med ett frejdigt kantspel. 2-2 kändes tillslut helt rättvist, dock var straffen som AIK fick helt fel. Den annars så duktiga  Marcus Hansson gjorde en jättemiss som sånär kostade Hammarby viktiga poäng och ännu en förlorad derbymatch. Gällande läktaincidenten så kommer jag inte ens kommentera det, det är bara konstatera att det även finns dumhuvuden som besöker fotbollsmatcher.

Malmös kräftgång fortsätter, en poäng mot Trelleborg är naturligtvis inte acceptabelt. Jag undrar hur mycket tålamod fansen i Malmö har med tränaren Roland Nilsson och sportchefen Hasse Borg. Malmö och Trelleborg känns faktiskt lika starka i år, tabellen ljuger med andra ord inte.

Viktor Elm kom med i landslagstruppen, precis som den här bloggen förutspådde och jag tycker att det är helt riktigt. 

Idag tror jag Gelfe skräller och tar minst en poäng mot formsvaga Helsingborg. Helsingborg har visat sig sårbara i de senaste matcherna och jag tror att ett kämpande och smart Gefle mycket väl kan lura skåningarna på poäng.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0