Snacka om stortippare

Igår blev det ännu en överaskning i allsvenskan. Gefle hemmaslog Helsingborg med 3-0 och gjorde det helt rättvist. Helsingborg verkar vara helt under isen och var värre är att det kan bli än värre till nästa säsong, när helva startelvans kontrakt går ut efter den här säsongen. Gefle å andra sidan spelar efter sina resurser. Inte mycket till skönspel, men laget har ett antal spelare som bryter mönstret och som är gefles hopp i kanpen om ett nytt kontrakt.

Igår varnade jag för Gelfe, likaså tyckte jag att ett kryss var realistiskt i stockholmsderbyt , vidare trodde jag på Ljungskile i hemmamatchen mot Sundsvall och slutligen att Djurgården skulle vinna bortamatchen mot Halmstad. Ännu ett bevis på den här bloggarens fantastiska fotbollskunskaper. Då undrar ni naturligtvis hur det går i UEFA-sup matcherna som spelas i morgon, nu när man drabbats av tillfärlig hybris. Jag tror att vi får ett svensklag vidare. Störst chans ställer jag till Elfsborg som har ett betydligt starkare lag än sin motståndare. Kalmar och Djurgården står inför tuffare drabbningar och jag tror tyvärr inte att de klarar av att ta sig vidare, även om bägge lagen fick med sig hyfsade resultat i första matchen.

Daniel Mobaeck hade 1,62 i promille, snacka om att vara det nya rikspuckot. 

U21-truppen ser väldigt intressant ut. Många spelare som har framträdande roller i sina klubblag och som under sommaren visat fin form. Den här bloggens favoritspelare Sebastian Eriksson finns med och borde vara given i en startelva. Andra intresanta och spännande spelare för ett kommande a-landslag är Robin Söder, Bajrami, Bjärsmyhr, Rasmus Elm, Bajrami, Lustig etcetera. Dock är jag inte tillräckligt insatt för att veta hur den här truppen står sig ur ett internationellt perspektiv. Men jag tycker iallafall att det ser intressant ut.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0