Måndag

Gårdagens allsvenska matcher bjöd på ett antal resultat som jag inte hade räknat med. Jag varnade i och för sig för Silkeborg lånet Kim Olsen, men jag var relativt övertygad om att Kalmar skulle gå segrande ur den bataljen. Istället stal Olsen showen igen och stod för två nya mål samt en onödig utvsning. Guldfrossa i Kalmar? Gårdagens "korsdrag i kupponghögen" var annars Ljungskiles 1-0 seger över guldkandidaten Helsingborg. Såg första halvleken av matchen och under den delen av matchen såg Helsingborg helt ofarliga ut. Jag tror inte att Helsingborg räcker hela vägen i år. Däremot är jag imponerad av Ljungskile, det är absolut inget skönlir, men man kämpar för varandra och spelar efter sin kapacitet, det är mycket möjligt att det räcker till allsvenskt kontrakt 2009.

Den anrika och klassiska IFK Norrköping gick på en rejäl käftsmäll borta mot Trelleborg. Efter att ha läst referat från matchen så står det ganska klart att Norrköping var utspelat stora delar av matchen. Det ska närmast till ett mirakel för att klubben med en av svensk fotbolls mest krävande supportrar ska spela allsvenskan 2009. Det enda som talar för Norröping är att lag som Gelfe, Sundsvall och Ljungskile håller en oerhört låg nivå.

Igår som jag fotboll på hög nivå när Chelsea tog säsongens första seger mot ett förnedrat Portsmouth. Spelare som Ballack, Lampard, Deco, Anelka var på spelhumör och det märks att Scolari har en annan fotbollsfilosofi än Mourinho och Grant. Chelsea kommer att vara med och slåss om titlen hela vägen i år. 

Manchester United däremot övertygade inte i premiären, 1-1 mot ett relativt svagt Newcastle är inget som imponerar. till The Reds försvar ska sägas att många nyckelspelare är skadade, min profetia är att laget kommer höja sig och det med eftertryck.

    


  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0