Jag har bara regn hos mig

Var och såg Lars Winnerbäck i veckan. En fantastisk artist med fantastiska fans. Om man ska prata i idrottstermer så skulle man kunna säga att Lars Winnerbäck är artistsveriges svar på fotbollens Tobias Linderoth. Bägge är populära och har en oerhörd talang för det de håller på med. Dessutom har de både en komplex relation till media och kändisskapet. Bägge drar sig gärna undan pressen och levererar istället där de trivs bäst på planen eller på konserter. 

Sverige fick med sig tre poäng mot Argentina, trots att det satt långt inne. Svenskorna har hittils inte imponerat, men vi får hoppas att de växer in i turneringen. Framförallt måste nyckelspelare som Lotta Schelin, Victoria Svensson och Caroline Seger leverera bätte än de hittils har gjort.
 
Örebro drog nytta av Göteborgs tunga huvuden och ben efter baseläventyret. Segern för Örebro var rättvis och jag tycker det är roligt att Örebros offensiva och frejdiga spel börjar ge resultat, Jag tror att de kommer sluta mellan plats 10-12 i årets allsvenskan. Värvningen av danska Olsen på topp och målvakten Alvbåge kan enbart beskrvias som succé.

Idag är det många spännande matcher i allsvenskan som spelas. Kommer Kalmar och Elfsborg att göra ett ryck från Göteborg? Kommer AIK ta sista chansen att haka på topplagen? Kommer Djurgården dras med i bottenstriden? Det är många frågor som kommer få svar efter dagens matcher.

Messi är en fantastisk spelare och jag har svårt att tänka mig något lag som kan rubba Argentina i jakten på ett OS-guld.

Idag är det träningsfritt, efter sex dagars träning den här veckan är kroppen relativt tröttkört. Men imorn är det bara att köa igen. Det där med disciplin är inte alltid lätt.

27 år har man hunnit bli, hujedamig. 

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0