Allsvenskan

AIK:s kräftgång fortsätter efter 1-1 mot Sundsvall. Det som varken fans eller media verkar förstå är att klubben i dagsläget inte har en spelartrupp för att ligga högre upp i tabellen. AIK har material att hamna mellan 5-10 och det är där någonstans föreningen kommer att hamna.
 
Daniel Tjernström betyder oerhört mycket för AIK, Rikard Norling har under säsongen bänkat Tjerna vid ett flertal tillfällen, något som endast kan betraktas som tjänstefel. 

Sundsvall å andra sidan tror jag mycket på. Man har inför säsongen och under sommaren gjort bra nyförvärv, vilket jag tror och hoppas leder till att klubben håller sig kvar i allsvenskan. Svensk fotboll behöver ett lag från de övre delarna av landet.  

Idag tar Kalmar tre nya poäng hemma mot Örebro. Även om Örebro med deras striker Kim Olsen imponerat de senaste matcherna så är Sveriges för tillfället Kalmar numret för stora.
 
Oerhört viktig match på Vångavallen, där firma Bamberg-Magnusson-Amuneke i Norrköping ska försöka få hål på Sahlman i Trelleborgs målet. Ska Norrköping få ordentlig kontakt med laget framför dem i tabellen krävs det tre poäng idag.

Helsingborg tar idag sista chansen att hänga på topplagen, en seger mot Ljungskile är nödvändig och jag ser ingenting som talar emot laget från "Sundets pärla".

Mycket till föryngring blev det inte av Lagerbäck i truppen till Frankrikematchen. Jag kan tycka att sverige skulle må bra av en ny förbundskapten, även om jag alltid försvarat Lagerbäck. Ingen förbundskapten har bättre resultat än honom, det är fakta.

Bojan Djordic kan endast betraktas som en fiaskovärvning. Bojan har inte kunnat leva upp till de krav som ställdes på honom inför säsongen. Nya Rödlund?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0